Véget ért a Bázis tábor első turnusa

Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is nagy érdeklődés előzte meg a Bázis Gyermek és Ifjúsági Egyesület által meghirdetett Élmény-vár nyári tábort.

Az idei év első hetén 21 gyermek és több középiskolás önkéntes vett részt.

A hagyományokhoz híven ezúttal is első nap délelőttjén ismerkedős játékokkal hangolódtunk össze, délután kreatív foglalkozás, társasozás, és az igen népszerű csocsózás várta a gyerekeket.

Kedden Tatára utaztunk, ahol a Tata-Tóvárosi Vízisport Egylet evezősei jóvoltából vízre szállhattunk, illetve a Zöld Szigetkör képviselője a vízparti élővilágról mesélt, s hozott szemléltető eszközöket. Nagy sikere volt a vízminták mikroszkopikus vizsgálatának, melynek során rácsodálkoztak a gyerekek, hogy milyen gazdag a víz állatvilága. A délután folyamán egy kollégánk édesanyja, aki nyugdíjas óvó néni, a fák hűs árnyat adó lombajai alatt repített minket a mesék világába. Ennek kapcsán derült ki egyik táborosunkról, hogy versenyekre jár kiváló mesemondó képességének köszönhetően!

Szerdán betekintést nyerhettek a táborosok a jóga világába, melynek során a testünk energiapontjait ismerhették meg, s azok különböző stimulálási módszereit tanulhatták meg. Ebéd után az Edutus Főiskola passzív házába, valamint a Lego laborba tettünk látogatást.

Egy délelőttöt az érzékenyítésnek szenteltünk, ahol először a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének helyi képviselete által a jelelésből kaphattunk egy kis ízelítőt játékos formában, ami igen sikeres volt a gyerekek körében. Ezt követően a Vakok és Gyengénlátók KEM Egyesületének animátorai játékosan kalauzolták a gyerekeket a látássérültek világába. Ebéd után kutyás bemutató keretében ismerkedtek a gyerekek az állattartás szépségeivel, illetve kihívásaival.

A tábor utolsó napján a tatai Fényes-tanösvényen tettünk kirándulást, amelynek során igen nagy élményben részesülhettünk. Délután a szülők bevonásával tartottunk játékos táborzáró programot, melyen láthatóan jól érezték magukat a családok. A résztvevők és a szülők egyaránt örömmel és megelégedéssel vitték magukkal a tábor hírét.